Chip Tuning leksikon
Objašnjeni su svi važni izrazi u vezi sa elektronskim poboljšanjem performansi
Jeste li ikada želeli znati kako tačno funkcioniše common rail tehnologija na vašem dizelu ili šta tačno znači punjenje zračnog pritiska? Onda ste došli na pravo mesto.
Saznajte sve o svim važnim pravilima u vezi sa Chip Tuning-om, tehnologijama motora i elektronikom motora - i to sve po abecednom redu. Naš rečnik Chip Tuning-a se stalno nadograđuje i proširuje, pa često proveravajte - vredi pogledati.
Imate li konkretno pitanje o našim proizvodima? ČESTA PITANJA & KORISNIČKA PODRŠKA
Common Rail tehnologija se danas koristi u većini turbo-punjenih dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem. Centralna karakteristika ove tehnologije je da se pumpa visokog pritiska koristi za stvaranje pritiska koji se koristi za ubrizgavanje dizela direktno u komoru za sagorevanje pomoću injektora. Taj se pritisak stvara centralno za sve dizne, a zatim se šalje svakoj posebno. Ovo stvara vrlo dobru mešavinu goriva i vazduha za ubrizgavanje.
Otkriće motora sa sagorevanjem pokrenulo je u doba automobila. Od tada su se motori enormno razvili, ali još uvek slede osnovnu funkciju izvornog motora sa sagorevanjem. Mešavina goriva i vazduha zapali se u komori za sagorevanje, a energija oslobođena kontrolisanom eksplozijom stvara kinetičku energiju. Danas postoje dve osnovne varijacije tehnologije sagorevanja: ne-turbo-punjeni motori (zvani aspiratorni motori, koji se još uvek koriste u nekoliko benzinskih motora) i turbo-punjeni motori (kompresori i turbo motori; bazirani su moderni dizelski motori na ovoj tehnologiji i, sve više, benzinskim motorima da dodatno povećaju efikasnost goriva). Za motore koji nisu turbo punjeni (motori sa aspiracijom) klipovi stvaraju nizak pritisak u usisnom sistemu, u koji se zatim dovodi vazduh. Sa povećanjem broja obrtaja, ovaj niski pritisak je nedovoljan za ubacivanje maksimalne moguće količine vazduha ili smese goriva i vazduha u komoru za sagorevanje i ograničava snagu koju motor može postići. Da biste to sprečili, možete dodati dodatne ventile na cilindru. Ako je u cilindrima potrebno više vazduha za sagorijevanje, tada se ti ventili pune pod visokim pritiskom. Cilindri se pune turbo punjačem ili kompresorom. Direktno ubrizgavanje znači da se gorivo ubrizgava direktno u komoru za sagorevanje putem mlaznice za gorivo, gde se potom meša sa vazduhom.
Količina goriva ubrizgana u komoru za sagorevanje, tj. u cilindar. Optimalna količina zavisi o različitim faktorima kao što je trenutni broj obrtaja motora.
Sistem odgovoran za ubrizgavanje goriva u komoru za sagorevanje (cilindar) motora.
Generalno jedna od dve tehnologije korištene u motorima sa "turbo-punjenjem": turbo punjačem ili kompresorom. Obe ispunjavaju iste potrebe, a to su kondenzacija ili komprimiranje vazduha koji se dovodi u motor. Predkondenziranjem vazduha i zbog povećanja pritiska povećava se količina vazduha koji se dovodi u komoru / cilindar za paljenje. To omogućava bolju mešavinu goriva i vazduha u cilindru, što značajno povećava količinu energije koja se oslobađa gorenjem i utiče na snagu motora.
Meri trenutni pritisak i prenosi ove podatke ECU. ECU zatim izračunava potreban pritisak, kao i stanje napunjenosti motora.
Pritisak ubrizgavanja je količina pritiska sa kojim se gorivo ubrizgava u sistem. Taj pritisak uveliko varira između benzinskih i dizelskih motora, a takođe zavisi o tipu sistema ubrizgavanja koji se koristi u ovim tipovima motora. Na primer, moderni Common Rail dizelski motor ubrizgava pritisak do 2.300 bara. Suprotno tome, benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem koristi samo oko 200 bara. Pritisak pod kojim se ubrizgava gorivo ima direktan uticaj na snagu kao i na potrošnju goriva i efikasnost motora. Što je veći pritisak ubrizgavanja, to je finije raspršivanje i efikasnije sagorevanje u cilindru.
Meri količinu vazduha koja se dovodi u motor. Zavisno o motoru, meri se i temperatura i pritisak. Zbog toga je senzor vazduha jedan od najvažnijih senzora u motornom prostoru. Ovde prikupljeni podaci služe za kontrolu brojnih procesa putem ECU-a.
Za dizelske motore zasnovane na tehnologiji ubrizgavanja pumpa-dizna (ova se tehnologija koristila otprilike 2009. godine, a Volkswagen Group ih je često koristila), pritisak ubrizgavanja stvara se u svakom cilindru. U tehnologiji Common Rail koja se primarno koristi danas koristi se pumpa visokog pritiska za ubrizgavanje koja snabdeva pritisak svim diznama. Kao prvo, ova tehnologija omogućava bolju mešavinu goriva i vazduha i uz to je mnogo jeftinija za proizvođače automobila. Tehnologija ubrizgavanja pumpi-dizna takođe je oblik direktnog ubrizgavanja sa turbo punjenjem.
Meri trenutni pritisak u usisnom razvodniku (iza ventila za gas) i šalje informacije ECU-u.
Filter za čestice dizela (DPF) je uređaj koji smanjuje broj čestica koje se ispuštaju iz dizelskih motora. RaceChip Chip Tuning dizajniran je za upotrebu sa svim vrstama filtera za čestice dizela.
Common Rail tehnologija se danas koristi u većini turbo-punjenih dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem. Centralna karakteristika ove tehnologije je da se pumpa visokog pritiska koristi za stvaranje pritiska koji se koristi za ubrizgavanje dizela direktno u komoru za sagorevanje pomoću injektora. Taj se pritisak stvara centralno za sve dizne, a zatim se šalje svakoj posebno. Ovo stvara vrlo dobru mešavinu goriva i vazduha za ubrizgavanje.
Otkriće motora sa sagorevanjem pokrenulo je u doba automobila. Od tada su se motori enormno razvili, ali još uvek slede osnovnu funkciju izvornog motora sa sagorevanjem. Mešavina goriva i vazduha zapali se u komori za sagorevanje, a energija oslobođena kontrolisanom eksplozijom stvara kinetičku energiju. Danas postoje dve osnovne varijacije tehnologije sagorevanja: ne-turbo-punjeni motori (zvani aspiratorni motori, koji se još uvek koriste u nekoliko benzinskih motora) i turbo-punjeni motori (kompresori i turbo motori; bazirani su moderni dizelski motori na ovoj tehnologiji i, sve više, benzinskim motorima da dodatno povećaju efikasnost goriva). Za motore koji nisu turbo punjeni (motori sa aspiracijom) klipovi stvaraju nizak pritisak u usisnom sistemu, u koji se zatim dovodi vazduh. Sa povećanjem broja obrtaja, ovaj niski pritisak je nedovoljan za ubacivanje maksimalne moguće količine vazduha ili smese goriva i vazduha u komoru za sagorevanje i ograničava snagu koju motor može postići. Da biste to sprečili, možete dodati dodatne ventile na cilindru. Ako je u cilindrima potrebno više vazduha za sagorijevanje, tada se ti ventili pune pod visokim pritiskom. Cilindri se pune turbo punjačem ili kompresorom. Direktno ubrizgavanje znači da se gorivo ubrizgava direktno u komoru za sagorevanje putem mlaznice za gorivo, gde se potom meša sa vazduhom.
Filter za čestice dizela (DPF) je uređaj koji smanjuje broj čestica koje se ispuštaju iz dizelskih motora. RaceChip Chip Tuning dizajniran je za upotrebu sa svim vrstama filtera za čestice dizela.
Količina goriva ubrizgana u komoru za sagorevanje, tj. u cilindar. Optimalna količina zavisi o različitim faktorima kao što je trenutni broj obrtaja motora.
Generalno jedna od dve tehnologije korištene u motorima sa "turbo-punjenjem": turbo punjačem ili kompresorom. Obe ispunjavaju iste potrebe, a to su kondenzacija ili komprimiranje vazduha koji se dovodi u motor. Predkondenziranjem vazduha i zbog povećanja pritiska povećava se količina vazduha koji se dovodi u komoru / cilindar za paljenje. To omogućava bolju mešavinu goriva i vazduha u cilindru, što značajno povećava količinu energije koja se oslobađa gorenjem i utiče na snagu motora.
Meri trenutni pritisak i prenosi ove podatke ECU. ECU zatim izračunava potreban pritisak, kao i stanje napunjenosti motora.
Pritisak ubrizgavanja je količina pritiska sa kojim se gorivo ubrizgava u sistem. Taj pritisak uveliko varira između benzinskih i dizelskih motora, a takođe zavisi o tipu sistema ubrizgavanja koji se koristi u ovim tipovima motora. Na primer, moderni Common Rail dizelski motor ubrizgava pritisak do 2.300 bara. Suprotno tome, benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem koristi samo oko 200 bara. Pritisak pod kojim se ubrizgava gorivo ima direktan uticaj na snagu kao i na potrošnju goriva i efikasnost motora. Što je veći pritisak ubrizgavanja, to je finije raspršivanje i efikasnije sagorevanje u cilindru.
Meri trenutni pritisak u usisnom razvodniku (iza ventila za gas) i šalje informacije ECU-u.
Za dizelske motore zasnovane na tehnologiji ubrizgavanja pumpa-dizna (ova se tehnologija koristila otprilike 2009. godine, a Volkswagen Group ih je često koristila), pritisak ubrizgavanja stvara se u svakom cilindru. U tehnologiji Common Rail koja se primarno koristi danas koristi se pumpa visokog pritiska za ubrizgavanje koja snabdeva pritisak svim diznama. Kao prvo, ova tehnologija omogućava bolju mešavinu goriva i vazduha i uz to je mnogo jeftinija za proizvođače automobila. Tehnologija ubrizgavanja pumpi-dizna takođe je oblik direktnog ubrizgavanja sa turbo punjenjem.
Meri količinu vazduha koja se dovodi u motor. Zavisno o motoru, meri se i temperatura i pritisak. Zbog toga je senzor vazduha jedan od najvažnijih senzora u motornom prostoru. Ovde prikupljeni podaci služe za kontrolu brojnih procesa putem ECU-a.
Sistem odgovoran za ubrizgavanje goriva u komoru za sagorevanje (cilindar) motora.